Jak se probudit a přitom spát?

Jak to tedy udělat, aby se vám podařilo lucidně snít?

Máte dvě možnosti, buď se do snu probudit, nebo už při usínání do něj vědomě vstoupit jako pozorovatel. Já používám zpravidla tu první možnost, za prvé mám pocit, že mozek potřebuje snít i normální sny a projít různými fázemi spánku a za druhé se mi zdá snadnější, si ve spánku uvědomit, že sním.

Recept na probuzení do snu?

Už jen to, že teď čtete tento příspěvek může způsobit, že se vám bude v noci něco zdát a vy si vzpomenete na můj text. Můžete se podívat na své ruce, možná zjistíte, že se vám prodlužují prsty, nebo budete mít dlouhé paže jako Saxana, zkuste projít zdí, začněte se vznášet nad podlahou, to všechno jsou znamení, že právě sníte. A máte vyhráno, máte lucidní sen, který můžete více či méně ovládat a prozkoumávat. Může trvat jen chvíli, ale i to je zážitek.

Pokud se chcete pokusit usnout přímo do lucidního snu, doporučuji si vybrat čas buď odpoledne (zdřímnutí po obědě) nebo až k ránu, můžete si nastavit budík. Pak si při usínání opakujte: " jsem ve snu, raz, dva, tři, jsem ve snu". Po chvíli se objeví první snové obrazy a možná si uvědomíte, že už jste ve svém vlastním snu. Tento způsob používají tibetští mnichové, říkají tomu "snová jóga".

No, není to snadné a bude to nějakou dobu trvat, než se do snu skutečně probudíte. Lucidní snění je stav kdy jste vlastně vzhůru, při vědomí, a dokážete plnit jednoduché úkoly, které jste si v bdělém stavu předsevzali. Třeba, že půjdete k nejbližší snové postavě a na něco se jí zeptáte, nebo, že se pokusíte létat. Ale nepočítejte s tím, že lucidně snít půjde pokaždé. Je zatím velice malé procento lidí, kteří jsou schopni mít lucidní sny několikrát do měsíce.

Tak krásné sny!

 

© Markéta Jurištová 2020